BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Madinah Syariah Supermarket . Blogspot.com


SALAM PERDAMAIAN MADINAH SYARIAH TO ALL MIND KIND


KALAU DI DALAM Blog INI ADA NUANSA TENTANG Islam
BUKAN BERARTI Eksklusifisme ALIRAN atau AGAMA
TAPI KEINGINAN UNTUK MENYAMPAIKAN Kebenaran
KALAU DI DALAM Blog INI ADA Al-Qur'an & As-Sunnah
ITU BUKAN UNTUK Golongan, TAPI UNTUK SELURUH Umat Manusia
BUKAN Al-Qur'an UNTUK Islam, BUKAN Dunia UNTUK Islam
TAPI Al-Qur'an DAN Islam UNTUK Dunia

Islam MERINDUKAN Perdamaian Dan Kebahagiaan SEJATI
Bersama DENGAN YANG LAIN

" SALAM UKHUWAH & PERDAMAIAN "


Ya Allah, Engkau mengetahui bahwa hati-hati kami ini telah berkumpul di tempat ini karena mengasihi-MU; bertemu untuk memenuhi perintah-Mu; bersatu untuk memikul beban da’wah-Mu. Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariat-Mu. Maka eratkanlah ya Allah atas ikatannya, dan kekalkanlah kemesraan di antara hati-hati ini. Tunjukkan kepada hati-hati ini akan jalan-Mu yang haq. Penuhkan hati ini dengan cahaya Rabbani-Mu yang tidak kunjung padam. Lapangkan hati ini dengan limpahan iman dan keindahan tawakkal kepada-Mu. Hidupkan hati ini dengan ma’rifat tentang-Mu. Dan jika Engkau mentakdirkan mati, maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai para syuhada dalam perjuangan agama-MU. Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong.



 KITA SEMUA ADALAH SAUDARA, TIDAK PERNAH TERPISAH SELAGI KITA ISLAM, AYUH KITA PERBINCANGKAN PERMASALAHAN UMMAT, KITA TIDAK MENYERU KEPADA GROUP,LABEL,ATAU MAHZAB, KARENA TIDAK PERNAH ISLAM TERTEGAK ATAS DASAR ITU, MAKA MARILAH KITA MENYERU KEPADA ISLAM, AYUH SEGERA SEMUA TUNDUK DAN MEYERAHKAN SEGALA YANG ADA PADA DIRIMU KEPADA ALLAH SEMATA-MATA, DENGAN PERTINGKATKAN KEIMANAN DAN AMALAN SERTA KERISAUAN KITA TERHADAP UMMAT, UMMAT INI AMAT MEMERLUKAN KITA , UMMAT INI AMAT MEMERLUKAN MEREKA YANG INGIN MENEGAKKAN KEBENARAN DAN CAHAYA ISLAM, UMMAT INI AMAT MEMERLUKAN CAHAYA HIDAYAH, UMAT INI MEMERLUKAN MEREKA YANG TERJAGA UNTUK MENGEJUTKAN MEREKA, UMMAT INI AMAT MEMERLUKAN PEMUDA YANG TABAH, BERANI & BERSIH HATINYA, UMMAT INI AMAT MEMERLUKAN MEREKA YANG TUNDUK DAN PATUH SEPENUHNYA PADA ALLAH DAN RASUL-NYA, MUHAMMAD SAW.
[ QS.3 ALI IMRAN:104 ]
"Dan hendaklah ada di antara kamu segolongan umat yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh kepada yang ma’ruf dan mencegah dari yang munkar."  [217]; "..merekalah orang-orang yang beruntung."
SAUDARAKU….
INSYAALLAH MARI KITA MEMBINA GENERASI "RABBANI"
[ QS.3 ALI IMRAN:79 ]
" Tidak wajar bagi seseorang manusia yang Allah berikan kepadanya al-Kitab, hikmah dan kenabian, lalu dia berkata kepada manusia: Hendaklah kamu menjadi penyembah-penyembahku bukan menyembah Allah. Akan tetapi (dia berkata): Hendaklah kamu menjadi golongan RABBANI kerana kamu selalu mengajar al-Kitab dan disebabkan kamu terus mempelajarinya ".







Tambah Gambar